Dele // Enkelt med publikum

Noen dokumenter i et arkiv kan med fordel være selvbetjent for allmennheten. Når vi sier dele mener vi å dele disse dokumentene med publikum. Gjennom vår selvbetjeningsløsning får de som trenger det tilgang til arkivet. Det kan være næringsliv og innbyggere, eller andre interessenter - alt etter hvem du ønsker å dele med.

doctorg - selvbetjeningsløsning for publikum

Hvordan kan vi legge til rette for søk, gjenfinning og gjenbruk av informasjon, også med tanke på økt grad av selvbetjening? Gi publikum tilgang til dokumentene i det digitale arkivet.

La publikum søke selv

Gjennom doctorg får de som trenger det tilgang til arkivet. Det kan være næringsliv eller innbyggere, alt etter hvem du ønsker å dele med. Effektivisering av interne arbeidsprosesser gjør det mulig å fristille ressurser til andre formål.

Brukervennlig grensesnitt

Det kan søkes både ved hjelp av adresse, gårds- og bruksnummer, samt kart, og videre filtreres på dokumentkategori, årstall og saksnummer. Dokumentene vises både i en miniversjon og i en større forhåndsvisning. I samme grensesnitt er det også mulig å laste ned, skrive ut og videresende dokumentene på e-post.

Enkelt å bruke

doctorg har et enkelt og intuitivt brukergrensesnitt, med responsivt design og støtte for universell utforming.

Pålogging via ID-porten

Autentisering for tilgang til informasjon er viktig for de fleste, dette løses ved hjelp av ID-Porten.

Sikkert og trygt

Dokumenter som er unntatt offentlighet er låst med en hengelås og må etterspørres med begjæring om innsyn via skjema integrert i løsningen. Her følger arkiveier retningslinjer i lover og forskrifter.

Beklager, vi fant ingen innlegg. Vennligst prøv et annet søk.


Geir Harbak
Rådgiver arkiv og digitalisering
Tlf: 918 58 480
E-post

Kontakt oss

Kontakt Geir, eller send oss din kontaktinformasjon under.

Kontakt tjenester

SAMLE // ALT PÅ ETT STED

SAMLE // ALT PÅ ETT STED

Når vi digitaliserer et arkiv starter vi alltid med å samle alle dokumenter. Disse kan være fysiske papirer som brev, tegninger, bilder og søknader. Eller det kan være digitale dokumenter som e-post, filer på server, i skyen eller på egen PC, eller dokumenter i ulike fagsystemer.

RYDDE // FOR ORDEN I SYSTEMET

RYDDE // FOR ORDEN I SYSTEMET

Etter å ha samlet alle dokumentene, starter ryddeprosessen. Ved hjelp av maskinlæringsteknologi har vi automatisert arbeidet med å kategorisere og strukturere dokumenter, samt identifisere sensitiv informasjon. Denne sorteringen gir en verdiøkning av arkivet og frigjør ressurser til andre ting enn å lete etter dokumenter.

FINNE // ALT I ETT SØK

FINNE // ALT I ETT SØK

Når vi har samlet og ryddet, finner du alt på ett sted i vårt digitale arkiv braArkiv - alt i ett søk. Enten det opprinnelig lå i et historisk papirarkiv, digitalt sakssystem, på filserveren eller i en gammel e-post får du rask tilgang til dokumentet.

DELE // ENKELT MED PUBLIKUM

DELE // ENKELT MED PUBLIKUM

Gjennom vår selvbetjeningsløsning får de som trenger det tilgang til arkivet. Det kan være næringsliv eller innbyggere, alt etter hvem du ønsker å dele med.